tsjok mono Laat weten wat je er van vindt! Ik zag hem laatst staan, ken hem ook niet. Maar ik ben al te vaak teleurgesteld door bier met pepers er in.
mono tsjok Ik vond het eigenlijk een beetje vlees noch vis. Beetje bitter, maar echt een pittige smaak kon ik niet ontdekken. En dat artikel van de Speld was wel weer heerlijk. ?
remlof tsjok Lekker hip doen met je Australian Pale Ale uit je brouwerij in Amsterdam. Hoho, deze is gebrouwen door Tim in Cothen staat op het etiket 🤨
tsjok remlof Hmm, geen idee hoe dat zit. Maar die Brothers in Law Brewing zijn gevestigd in de Jordaan. ?
Boze_Appel Man na achtste speciaalbiertje niet meer zo bezig met volronde hoppige smaak Giel Hardeman noemt zichzelf een kenner van ambachtelijk bier. De 28-jarige Amsterdammer spreekt alleen af in cafés met een uitgebreide selectie aan microbrews en praat dan het liefst over zijn favoriete IPA of de moutige afdronk van een goede donkere porter. Maar na 8 of meer biertjes is hij volgens zijn vrienden ineens niet meer zo geïnteresseerd in mout, hop, gerst en de subtiele tonen van citrus en eik. “De hele avond gaat het alleen maar over de suggestie van vers gemaaid gras of gesmoorde zwarte bessen in zijn abdijbier”, zei Paul Smits, een vriend (“maar niet zo’n hele goeie”) van Hardeman. “Maar na zijn zevende glas ruikt hij niet meer aan zijn bier voordat hij het opdrinkt en hij rolt het ook niet meer in zijn mond. Eigenlijk neemt hij genoegen met alles waar alcohol in zit.” In plaats van ellenlange uitweidingen over bovengistende stouts praat Hardeman vooral over de kont van dat meisje daar achterin en of er ergens in de buurt ook chips te krijgen is. “Ik heb hem een keer een fles Smirnoff Ice zien drinken met een sigarettenpeuk onderin”, legt Smits uit. “En dat terwijl hij eerder op die avond bij vijf verschillende cafés weigerde naar binnen te gaan omdat ze daar niet de herfstbok hadden waar hij zin in had.” Hardeman was vanochtend niet beschikbaar voor commentaar, omdat hij op dat moment bezig was zijn toilet te vullen met een robuuste, moutige, volle stroom braaksel. Bron: De Speld
LuisInPels Hadden een Hapkin Belgisch blond, daarna een Grimbergen Fleur d'Abbaye, en nu Florida Weisse, van Thornbridge ?
Boze_Appel @LuisInPels Ik heb afgesproken met die vriend om een eigen bier te maken ? Gaat rond kerst worden als ik vrij heb. Zit te denken aan 'I hop ?'
remlof Gister bij de Trinkgut o.a. een Bayrische Bierprobe gekocht, zes halve liters met verschillende soorten bier van verschillende Beierse brouwerijen. Probeer nu als eerste de Irlbacher Vollbier Hell en die is erg lekker.
LuisInPels Ons bier is eindelijk begonnen met pruttelen (fermenteren). Het was een beetje een langzame start :') maar gelukkig is het op gang gekomen!
PolitiekGeaard Gisteren deze open getrokken. Al wel vaker gehad en ben er wel een fan van. Het smaakt echt als een tripel maar het heeft ook die 'banaan-achtige' smaak die je van een witbier zoals een Hoegaarden verwacht. Prima biertje die vrij ongewoon smaakt.
remlof PolitiekGeaard Heel lang geleden in een hele domme bui met een stel,vrienden een hele avond van die Hoegaarden Grand Cru’s achter elkaar weg lopen tikken. De volgende ochtend werd ik wakker met de ergste hoofdpijn die ik ooit heb gehad. Ik heb een paar uur in een feutushouding liggen hopen dat ik zou sterven ?