Ik heb gister een tasje zware blondjes gehaald. Maar mijn privé-blondje is verkouden en dus is lekker bier parels voor de zwijnen, dus gister maar een kerstpakket hertogjan gedronken.
Ik was bij de slijter die 'le fort' in het assortiment heeft. Heb ik er een ruim jaar geleden ontdekt, ik viel voor het mooie etiket ?. Bijzonder lekkere tripel, dus die doe ik vaak in de herhaling als ik eens bij die slijter ben - andere slijter hier in de omgeving hebben het niet. Vertelde de slijter me dat het biertje onlangs is uitgeroepen tot lekkerste tripel ter wereld!
Op de World Beer Cup werden 8.234 bieren uit 66 landen geproefd, en dit in 101 categoriëen. De bieren worden gedurende 6 sessies geproefd door een elitepanel van 295 juryleden uit 33 landen.
Tripel LeFort werd met goud beloond in de categorie Belgian Style Tripel, een categorie waar heel wat brouwers uit binnen- en buitenland in voorkomen.
Voor het team van Brouwerij Omer Vander Ghinste is dit de ultieme bekroning voor dit in 2016 gelanceerde bier.
Tripel LeFort
Tripel LeFort is een goudblond bier van 8,8% dat zich onderscheidt door zijn frisheid, fruitig aroma en een mooie zachte en volle smaak. De hoge gist die voor dit bier gebruikt wordt resulteert in een bier met een vanille- en kruidnagelaroma en tegelijk een fruitige smaak van bananen en rode appels.