tsjok Het is absurd hoe deze regering zich verhoudt tot Trump-1. Natuurlijk zijn er verschillen, Vance is ook geen Pence, maar ik had echt niet verwacht dat de VS van isolationistisch ineens zo megalomaan zou worden.
Ernemmer Er moet eigenlijk een topic "Conflict met de VS" komen. Of "Wereldoorlog 3" voor mijn part, maar zolang dat er nog niet is berichten als de volgende maar hier: https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10592065/nederland-op-het-punt-om-militairen-naar-groenland-te-sturen-deze-week-witte-rook Nederland staat welwillend tegenover het sturen van militairen naar Groenland, zegt demissionair minister van Buitenlandse Zaken David van Weel tegen BNR. 'We staan er welwillend tegenover. Dat hebben we in de Kamer ook gezegd en we hakken eerdaags de knoop door of we daar ook bij zijn of niet. Voor het einde van de week kunt u daar witte rook over verwachten.’ Duitsland, Zweden en Frankrijk zijn al overstag en sturen militairen om een NAVO-oefening voor te bereiden.
mono https://nos.nl/artikel/2598296-nederland-stuurt-een-militair-naar-groenland Het is niet eens de Speld.
Friek mono Ook Nederland stuurt militaire verkenner naar Groenland https://www.volkskrant.nl/politiek/ook-nederland-stuurt-militaire-verkenner-naar-groenland~b4d4ce1d/
Ernemmer Het is een verkenningsmissie voor een gezamenlijke oefening, die ook bestaat uit 15 Fransen en 13 Duitsers. De oefening zelf zal wel enige honderden tot duizenden militairen omvatten denk ik.
GSbrder Ernemmer De VVD neemt keiharde maatregelen: Nederland maakte donderdag bekend één officier van de marine te sturen.
trein Ernemmer Also Remlof positief is over een typische VVD-partijsoldaat moeten er wel heel bijzondere omstandigheden spelen…
Ernemmer trein Brekelmans is een behoorlijk rechtse VVD'er, maar ik vind hem een goeie mindef. Ik zou het ook niet erg vinden als ie het stokje van die verschrikkelijke Yesilgöz als partijleider over zou nemen. Hij is in ieder geval niet zo'n domme populist als zij is.
Ernemmer Duke Dit is echt volkomen onzin, ik ben alles behlve een oorlogshitser en heel erg terughoudend. Ik ben de laatste die roept dat we meteen moeten terugslaan als er weer een Russische drone op NAVO-grondgrbied terechtkomt.
Falco janneke141 Ik kijk meteen naar de vingers of hier geen sprake is van AI. Maar het vervelende in deze is dat Trump kleine handjes heeft, dus nu weet ik het nog niet.
Myst janneke141 Totaal de prijs niet waard. Als je het dan ook nog gaat inzetten als wisselgeld voor een plek die Trump jou echt niet gaat geven dan ben je ook nog eens dom. Beter stopt dat comite met het uitgeven van deze rare prijs.
mono GSbrder Die heb ik toch maar een keer van de hand gedaan. Nog wel wat Saab in m'n bezit. Die hebben het nog beter gedaan.
janneke141 Myst Beter stopt dat comite met het uitgeven van deze rare prijs. Dat lijkt me sowieso een goed idee.
Myst Myst Op de vraag waarom Trump Machado niet steunt voor een machtsovername: Well, if you ever remember a place called Iraq, where everybody was fired, every single person. The police, the generals, everybody was fired,” Trump said. “And they ended up being ISIS. Instead of just getting down to business, they ended up being ISIS.... But I’ll tell you I had a great meeting yesterday by a person who I have a lot of respect for … and she gave me her Nobel Prize.” Ze krijgt gewoon niks. Goh, dat zag niemand aankomen. Wat ben je dan goedgelovig.