• Muziek
  • De jukebox #04 - Featuring Future Islands

Sloggi https://www.bandsintown.com/ is een aanrader. Spotify kan ook recommendations doen van concerten op basis van je luistergedrag (als je dat gebruikt). Ik ben zelf van de +- 10 bands die ik echt niet wil missen ook lid van de mailinglijst.

Sloggi Hoe blijf ik op de hoogte van toffe concerten zonder dat ik overspoeld word met meuk waar ik niet op zit te wachten?

Ik gebruik al jaren Last.fm.

Last.fm houdt je luistergedrag bij en maakt het inzichtelijk middels allerlei statistiekjes en tools, levert aanbevelingen op basis van wat je beluisterd hebt, kan voor allerlei streamingdiensten afspeellijsten genereren op basis van je historische luistergedrag, en houdt je op de hoogte van evenementen in de omgeving met artiesten die je hebt geluisterd. Daarbij kun je die gegevens van Last.fm weer importeren in allerlei andere tooltjes, voor de echte nerds. Kun je bijvoorbeeld dit soort kaartjes genereren om te zien waar de artiesten die je beluistert zoal vandaan komen.

Voordeel is dat het overzicht behoorlijk gepersonaliseerd is. Écht obscure artiesten/locaties willen echter nog wel eens ontbreken in het evenementenoverzicht, en je moet wel zelf besluiten Last.fm te raadplegen. Het is niet zo dat je een notificatie krijgt met "Hé, deze artiest die je vet vindt speelt in je buurt!". Daardoor word je dus niet overspoeld met meuk, al helemaal niet met meuk waar je niet op zit te wachten, maar loop je dus wel het risico alsnog te laat te zijn als je niet regelmatig checkt wat er zoals speelt.

Fijne tips! Bandsintown én Last.fm zien er interessant uit. Ik gebruik Apple Music en ik zie dat dat niet echt lekker koppelt met beide apps...

Nu ben ik geen Apple-fetisjist maar ik ben een paar jaar geleden juist overgestapt van Spotify vanwege enkele artiesten die niet meer beschikbaar waren op Spotify en bij playlists op basis van luistergedrag kwam ik bij Spotify al snel in een loop terecht waardoor ik amper nieuwe artiesten ontdekte.

Voor nu heb ik me aangemeld bij BIT en wat favo artiesten aangeklikt.

a month later

[Intro]
Europe, let's come together
(Euro-pa-pa, Euro-pa-pa)
It's now or never
I love you all (Euro-pa-pa, Euro-pa-pa)

[Chorus]
Welkom in Europa, blijf hier tot ik dood ga
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa

[Verse 1]
Bezoek m'n friends in France of neem de benen naar Wenen
Ik wil weg uit Netherlands, maar m'n paspoort is verdwenen
Heb gelukkig geen visum nodig om bij je te zijn
Dus neem de bus naar Polen of de trein naar Berlijn
Ik heb geen geld voor Paris, dus gebruik m'n fantasie
Heb je een еuro'tje, please? Zеg "merci" en "alsjeblieft"
Ik ben echt alles kwijt behalve de tijd
Dus ben elke dag op reis want de wereld is van mij

[Chorus]
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa
Euro-pa-pa, Euro-pa-pa

[Post-Chorus]
Euro-pa-pa, pa-pa, pa-pa-pa
Euro-pa-pa-pa (Hey)
Europa (Hey)

[Verse 2]
Ich bin in Deutschland, aber ich bin so allein
Io sono in Italia, maar toch doet het pijn
Ben aan het vluchten van mezelf, roep de hele dag om help
Ja, ik geef zelfs mensen geld, maar d'r is niemand die me helpt
Ik hoef geen escargots, hoef geen fish 'n chips
Hoef geen paella, no, ik weet niet eens echt wat dat is
Zet de radio aan, ik hoor Stromae met "Papaoutai"
Zal niet stoppen, tot ze zeggen: "Ja, ja, dat doet 'ie goed, ey"

[Chorus]
Europapa, Europapa
Europapa, Europapa

[Post-Chorus]
Euro-pa-pa-pa (Hey)
Europa (Hey)
[Bridge]
Europa, pa-pa-pa-pa-pa, pa-pa-pa-pa-pa
-pa-pa-pa, -pa-pa-pa-pa-pa
Welkom in Europa, jongen!

[Drop]

[Outro]
(Hey)
Eu-ro-pa

Briljant!

5 days later
10 days later

Weer helemaal in mijn element met Sigur Rós:

21 days later
a month later
a month later

Even een licht deuntje voor deze donderdagavond.

10 days later
25 days later

Klein vrijdagdumpje van wat er de laatste tijd veel voorbij is gekomen in huize Driet:

Band met bekend stemgeluid: José Gonzalez.

Liedje.

Had deze de laatste tijd om de een of andere reden veel in mijn hoofd.

Het betere stampwerk.

a month later
a month later

Lekkere muziek uit Mongolië, The Hu:

a month later
11 days later

RHCP-covertje door gevoelige millennial met akoestische gitaar.

Jaja, ze bestaan nog.

6 days later

Gelderland heeft met overmacht het Regio Songfestival gewonnen met gewoon een goed nummer.

Kan zo door naar Basel voor het ESF wat mij betreft.

Drietebuul Dan moet je de andere liedjes die aan dit festival deelnamen eens horen :')
    Dat was echt nog veel erger.

remlof Kan zo door naar Basel voor het ESF wat mij betreft.

Dan weten we in iedergeval zeker dat we niet in de finale gediskwalificeerd gaan worden.

6 days later

Oriental Black Metal from Saudi Arabia. The name Al-Namrood (the non-believer; النمرود in Arabic script; also sometimes written in Latin text as AlNamrood) is derived from an ancient historical autocratic character (usually transliterated to English as Nimrod, or נִמְרוֹדֿ‬ in the original Hebrew) who once ruled the world with an overpowerful evil, slayed and ruled with despotic evil.

While they don't have an official Bandcamp site, most of their music can be streamed and purchased from that of their label, Toronto-based Shaytan Productions. Due to Saudi Arabia's repressive laws against blasphemy, which in many cases carry capital sentences, the band members are known only by pseudonyms.

Geen idee of het verhaal klopt, maar anders wel extra stoer om in Saudi Arabië black metal te maken.

6 days later

Gewoon een goed rockhitje van Nederlandse bodem!

Met wat muzikanten die óók in Paceshifters spelen (speelden?), en toen ik daar naar ging zoeken kwam ik er dus achter dat die band ook kortstondig Wolfmother was. De oorspronkelijke zanger van Wolfmother heeft kennelijk de rechten tot die naam, en treedt op met wisselende muzikanten. Voor een optreden in Nederland was het dus de zanger van Wolfmother + de muzikanten van Paceshifters, onder de naam "Wolfmother".

Leuk muziekfeitje voor de lokale trivia-avond!

17 days later

Sludge met hip-hopachtige invloeden. Wederom een mooi project van onze zuiderburen.

7 days later

RIP Boer Harms. Weer is er een icoon van de Nederlandsche cultuur heengegaan.

22 days later

Drietebuul Mijn god, slechter wordt het niet. De gemiddelde Nederlander zing beter dan deze Tjaboo 😂

Een regelrechte belediging voor Arnhem, de Korenmarkt én het Sonsbeekpark.