• Muziek
  • De jukebox #04 - Featuring Future Islands

Naast dat het überhaupt opvallend was dat hij nog 81 is geworden, was hij ook nog de enige van CSNY die nog echt kon zingen op late leeftijd. Geen idee hoe, maar hij kon het nog.

Linus Prachtig, mooie vondst. Mooiere uitvoering dan zijn albumversie wat mij betreft.

(Die van The Byrds is ook mooi)

Ik wist niet dat hij het ook al met The Byrds had opgenomen. Maar die is ook mooi inderdaad.

Linus Wist ik ook niet 😛. Ik kende het origineel van Joni Mitchell wel, maar de versie van Crosby vind ik toch wel een stukje mooier.

14 days later
      13 days later

Jaren '80 snor met jaren '80 deuntjes. Zo had Eriksd het ongetwijfeld graag gezien en gehoord.

Oh en een nieuwe stevige beuker van Cattle Decapitation:

Met anti-natalistische teksten waar Dwersdriever nog een puntje aan kan zuigen:

Homo sapiens have made it perfectly clear:
      We can’t control ourselves
      Living a life perfectly fine with blindly multiplying
      Conscious of ruination coursing through our own bloodlines

en

Brought up to be so inconsiderate
      Living in delight of belligerence
      Through example they’re taught indifference
      Pieces of shit, point blank - deliberate
      Full of contempt rife with disinterest
      Legitimately fucking ignorant
      Litter my seed? Never considered it
      Own world we obliterate

5 days later

"Ik luister eigenlijk van alles wel een beetje".

12 days later

Deze clip heeft dus ook een Edison gewonnen. Ik had ‘m nog niet gezien.
      En ik vind ‘m niet heel geweldig eerlijk gezegd.

remlof
        Misschien zegt dat meer over de algehele kwaliteit van videoclips uit Nederland in het afgelopen jaar, dan de kwaliteit van deze specifieke videoclip.

Setje voor het weekend.

Bonuspunten voor zijn Mayhem-trui.

5 days later

Vanwege mijn progressieve stem vandaag maar een potje progressieve metal aangezet.

24 maart het volledige album. En deze single vind ik wel veelbelovend klinken. Beetje jankerige zang af en toe, maar dat zien we maar door de vingers.

15 days later

Punk, in oplopende mate van poppy emo naar boze hardcore (uit Baltimore, met hun eigen Omar Little).

16 days later
        6 days later
        8 days later

Ierse folk, maar dan met een (extra) duister randje. Tweede helft heeft wat weg van Swans en Godspeed You! Black Emperor.

Album is sowieso wel een aanradertje, veel mooie meerstemmigheid, traditionele Ierse instrumenten en melodietjes:

Damn, dit was best wel slecht 🙄

Het circus Frankie Goes to Hollywood. Heerlijk. Holly is nog prima bij stem. Band was natuurlijk voor een belangrijk deel de sound van Trevor Horn. Live was in 1984 al vrij lastig.

5 days later
          11 days later

Hebben jullie ook zo’n zin in de zomer? 😎

4 days later
          6 days later

Vandaag een nieuw album van Queens of the Stone Age:

En als je wat rustier aan wil doen; vandaag een nieuw album van Sigur Ros:

Drietebuul Ik heb van In Times New Roman net een flink stuk in de auto geluisterd en vond het helemaal niet onaardig.

8 days later

Bij deze temperaturen maar Malinese bangers aan het knallen:

Ondertussen een beetje staren naar de Novib-kalender die in het toilet hangt. Voel me helemaal een Wereldwinkelklant.

Elton John heeft afscheid genomen van het Britse Publiek op Glastonbury. Laatste nummer was uiteraard Rocketman.