Ossu GSbrder "het verplaatsen van de Meervaart leidt tot een hotel met 200 bedden op de vrijkomende locatie" Klinkt niet echt alsof dit plan iets bijdraagt aan het verhelpen van het woningtekort
Ossu GSbrder AirBnB moet gewoon keihard aangepakt worden. Wie full-time op AirBnB verhuurt schendt volgens mij gewoon het bestemmingsplan, dus dan is het stoppen of onteigenen.
GSbrder Ossu Parttime verhuren, dan maar. Of als je als metropolist in Amsterdam bent neergestreken, maar eigenlijk 6 maanden in het buitenland woont, dan is AirBnB een goede oplossing om je woonlasten te drukken.
Ossu GSbrder Of als je als metropolist in Amsterdam bent neergestreken, maar eigenlijk 6 maanden in het buitenland woont, dan is AirBnB een goede oplossing om je woonlasten te drukken. Daar is niks mis mee. Dat lijkt me zelfs beter dan dat zo'n woning de helft van de tijd leeg staat en je voor de bezoekers een extra hotel op de plek van de oude Meervaart moet bouwen 😛
GSbrder Ossu Dus full-time verhuren is onteigenen, maar 50% verhuren is positief? Waar ligt die grens?
Ossu GSbrder Bij een woning of iemand er wettelijk gezien "woont". Volgens mij zit je dan met zes maanden per jaar precies op het randje.
tsjok GSbrder Een megalomaan plan om een klein theatertje in een meer te bouwen heeft niet zo veel met het woningtekort van doen.
GSbrder tsjok Felix Rottenberg denkt daar vast anders over. En hotelkamers/theaters wedijveren ook gewoon om beschikbare ruimte. Zo hebben kantoren ook impact op woningen.
tsjok Ossu Er is geen wettelijke definitie van 'wonen'. Hangt af van feiten en omstandigheden en je kunt niet zeggen dat je met 6 maanden per se wel of niet ergens woont.
GSbrder Ossu Iemand kan ergens 10 jaar wonen en dan 1 jaar op wereldreis zijn, of voor zijn/haar moeder zorgen aan de andere kant van het land. Onteigenen dan maar?