Jeetje, wat een drama voor Van Aart zeg.
Wielrennen #2
Van de Poel moet winnen vandaag!
De Koppenberg leverde in elk geval
Als hij vandaag wint dan is het de Nederlander met de meeste Monumenten op zijn naam. En in de top 20 aller tijden.
Sowieso de beste Nederlandse renner van minimaal de afgelopen 30 jaar.
Nu al sportman van het jaar!
Eerst nog even Olympisch goud.
- Edited
Laten we er ook maar even van genieten. Volgens de kenners komt er weinig talent aan bij de heren omdat er gewoon niet genoeg talent is opgeleid in de jaren tussen Rabo en Jumbo en omdat veel koersen voor de jongeren en semiprofs worden geschrapt. Wat dat betreft loopt wielrennen dus wel echt achter op sporten zoals schaatsen waar gewoon wel de structuur is om jeugd goed te begeleiden en op te leiden.
Indrukwekkende overwinning weer, wel is het tot nu toe dit jaar vaak vrij funest voor een race wanneer maar één van de absolute toppers er is/fit is. De spanning zat er geen moment echt in, ondanks het feit dat Alpecin de boel niet perfect onder controle had toen het echte koersen begon. Nu was het ook wel pech dat de twee sterkste teams zwaar gehavend waren, maar dan alsnog.
Weet iemand trouwens waarom Van der Poel met 1 mocht beginnen terwijl een renner van UAE vorig jaar heeft gewonnen?
Linus Weet iemand trouwens waarom Van der Poel met 1 mocht beginnen terwijl een renner van UAE vorig jaar heeft gewonnen?
Waarschijnlijk omdat die winnaar er zelf niet was, en vdP de nummer twee was.
Vond het publiek ook prachtig om te zien. Zo veel mensen. Echt knettergek van de sport zijn ze daar. Nou ja, en die vrouw die van de sokken werd gereden was ook knettergek, maar dan op een andere manier.
Maar een prachtige overwinning van Matje weer.
Het boe roepen en bier gooien van het publiek was niet briljant.
Duke Hmm. Ja, goed punt.
Aan de andere kant is hij ook in Vlaanderen bijzonder populair. Het zijn vooral aantal idioten maar toch triest…
Vandaag zou wel eens de belangrijkste dag van het complete wielerseizoen kunnen zijn.
Lees iets over een massale val in het Baskenland? Dat is wel een nare wending.
Duke Ja, met zo ongeveer alle grote namen en een hele hoop zware blessures. O.a. Evenepoel, Roglic, en Vingegaard en met name die laatste ligt er erg slecht bij.
Ai, erger dan de ramp op de Kanarieberg?
Duke Zeker. Alle ambulances zijn ter plaatse, dus de koers is geneutraliseerd, ze staan nu stil op het parcours.
Bocht in een afdaling, zo'n betonnen goot en allerlei bomen langs de kant. Iedereen heeft wel iets geraakt, zeker 10-12 renners die niet zelf opstaan.
Van zowel Roglic, Evenepoel en Vingegaard vraag ik me nu af of die op tijd hersteld zijn voor de Tour. De Giro wordt sowieso onthoofd, al weet ik niet uit mijn hoofd wie wat zou rijden.
Oei, klinkt flink heftig.
Al weten ze weten ze wielrenners op een of andere manier vaak verrassend snel te repareren.