Alvast een legendarische quote over deze nieuwe col: "Op een goede dag win je een seconde op de Col de la Loze, op een slechte dag verlies je een halfuur".
Wielrennen #2
Leuk bergje wel.
- Edited
janneke141 Alsof het asfalt gesmolten is en ze er in vast kleven. Dat idee krijg ik altijd bij zo'n supersteile col. En dan is een ogenschijnlijk klein gat tussen Roglic en Pogacar toch al 15 seconden groot. Overigens helaas wel de verkeerde kant op, want als het andersom was geweest was het gat in het algemeen klassement tussen beide nog maar 23 seconden.
- Edited
Morgen staat dit op het programma. Hopelijk wordt er wat ondernomen op de Montee du plateau des Glieres (6 kilometer met gemiddeld 11,2 % stijgingspercentage), dan krijg je een mooie afdaling naar de finish. Nog eerder mag ook natuurlijk, maar daar durf ik niet op te hopen.
De selectie van Jumbo voor de Giro is bekend:
Steven Kruijswijk
Koen Bouwman
Tony Martin
Christoph Pfingsten
Tobias Foss
Chris Harper
Antwan Tolhoek
Jos van Emden
Moet bekennen dat ik van veel niet kan inschatten hoe goed ze zijn. En Tony Martin mag dus weer aan de bak.
- Edited
Van Vleuten heeft haar pols gebroken bij een val; daar gaat haar Giro en de kans om haar wereldtitel te verdedigen.
Nee
Is het nieuw dat de Franse regie bij helicoptershots wat dierengeluiden er bij monteert om de setting op te leuken? Daarstraks het geluid van één of andere adelaar bij een shot van een bergtop, en nu geloei van koeien bij een shot van een alpenweide.
Daar is Landa!
Ah, ze hebben weer ergens een grindpad opgeduikeld. Genieten.
Porte heeft pech tijdens het onderdeel veldrijden.
- Edited
Het duurde even, maar alles is weer zoals het hoort.
- Edited
Maar hij is er alweer bijna!
edit:
Zag ik verkeerd. Ik dacht dat hij Kuss alweer zag. Maar niet dus, hij zag Dumoulin.
- Edited
Nu wel! Dankzij Dumoulin en Van Aert, die blijkbaar rijden voor het klassement van Tom.
Wat een kansloze finish. Allebei diskwalificeren wegens spelbederf.
Ze zijn er zelf wel heel gelukkig mee.
Niet helemaal mee eens. Als topsporter heb je ook een verantwoordelijkheid naar je fans en naar de kijker. Als een ritwinst in de Tour blijkbaar zo oninteressant is, dan is dat geen reclame voor de sport.
Gênante vertoning bij de finish van deze jongens.
Zeeman is uit de tour gezet omdat hij een UCI-lid heeft beledigd. Wat een minkukel, ga je als ploegleider eindelijk een grote ronde winnen en dan mag je er niet bij zijn. :')
Ik zou nu wel een stuk onverharde weg willen zien. Dit is best saai vandaag.
Dwersdriever Misschien kunnen ze een keer een veerpont in het parcours doen.
Hoopte vandaag toch een beetje op Van Baarle om de tour nog een klein beetje oranje te kleuren. Hij probeerde het wel vroeg, maar kreeg geen ruimte.
- Edited
janneke141 Dat past wel in de hinderniskoers waar ze bij de Rode Lantaarn al een jaar over fantaseren.
Op zich is die regen van aanvallen nu ook best leuk.
- Edited
janneke141 De Vuelta in Nederland was erg vermakelijk. Om de zoveel tijd een wegversmalling in een 30 km/u-zone waarbij dan het halve peloton in de knel kwam.
Of deze herinner ik me ook nog:
Duke Jawel. Lijkt een beetje op het eerste uur in veel etappes.
Een eerste uur dik boven de 50 zie je best veel deze tour. Ze vliegen er elke keer flink in.
Duke De enige reden om Eurosport te kijken. Die beginnen lekker vroeg zodat je het vormen van de kopgroep kunt zien.
Dwersdriever Alleen jammer dat de uiteindelijke kopgroep waarschijnlijk net tijdens een reclameblok wegrijdt.
Maar een Nederlander die af en toe wat probeert in een etappe zou leuk zijn. Dit is vanuit Nederlands perspectief de slechtste Tour in vele jaren.
- Edited
janneke141 Ik heb al een paar keer over GCN nagedacht. Maar ze hebben helaas nog geen Apple TV app. Het Engelstalige commentaar is best goed en het gaat tenminste niet de hele dag over Van Aert.
Nu zitten er vier andere Belgen in de kopgroep, dat scheelt
Toch wel een leuke ontknoping
Zeker
Nou, dit wordt nog spannend.
janneke141 Pogacar heeft hem definitief geklopt zou ik zeggen.