• Nieuws
  • Turkije, Koerden, Syrië en Trump: een saga.

Even een apart topicje.

Pence en Pompeo zijn as we speak in gesprek met oom Erdo, in de hoop op een staakt-het-vuren. Die kans is 0.

Ik dacht dat oom Erdo alleen met Trump zelf wou praten?

• Sky replied to this.

Sky Het verschil is dat Putin en Erdogan gelijken zijn, waar Pence als vice-president ondergeschikt is. Kwestie van protocol.

Met Bidens bezoek hing er ook geen US vlag.

Volgen jullie de strijd zelf ook een beetje? Het koerdische grensstadje SereKaniye houdt nu al 8 dagen stand tegen heftige aanvallen van de Turken, is nu ook volledig ingesloten.

Erg bijzondere strijd geleverd daar.

Sky Het koerdische grensstadje SereKaniye houdt nu al 8 dagen stand tegen heftige aanvallen van de Turken,

Die zullen wel een speciaal elixer gebruiken dan

Turkije en de VS zijn een staakt-het-vuren overeen gekomen.

https://nos.nl/liveblog/2306581-staakt-het-vuren-voor-noorden-syrie-turkije-spreekt-van-pauze.html

Prima oplossing lijkt me. De Koerden staan hun grondgebied af aan Turkije, trekken zich terug, leveren daarbij hun wapens in en in ruil daarvoor stopt Turkije een midweekje met het bombarderen van burgers en trekt de VS de sancties terug. Wát een deal.

Jammer dat niemand de Koerden om hun mening heeft gevraagd.

tsjok Jammer dat niemand de Koerden om hun mening heeft gevraagd.

Zijn die een gesprekspartner dan?

Hoe dan ook is dit een flinke winst voor Erdogan.

tsjok

Ondertussen worden de grenssteden nog steeds gewoon gebombardeerd, ze krijgen daar voorlopig nog niet eens de kans terug te trekken.

Het enige wat Trump heeft gedaan is zoveel mogelijk zijn gezicht proberen te redden door te doen alsof hij nu vrede heeft gesticht terwijl hij in werkelijkheid gewoon groen licht heeft gegeven om Erdogan door te laten gaan met deze hele operatie.

Sky Ik zou dit willen liken omdat ik je toevoeging waardeer maar deze dieptrieste machtspolitiek is geen like waard.