Je echt, cold play heeft een beetje de BLØF status gekregen maar er zijn echt wel nummers van ze die ik bijzonder goed vind.

Dus, welk nummer vinden ondanks alles het beste van Coldplay?

Ik ga denk voor deze.

De eerste twee albums van Coldplay waren gewoon goed. Clocks, Green Eyes, Yellow, Parachutes zijn nog altijd lekkere wegdroomnummers. Daarna ging het bergafwaarts. Ik geef Gwyneth palthrow de schuld, voor het gemak.

Ja, mee eens. Het album Parachutes was gewoon helemaal goed. Die heb ik heel veel gedraaid.

Tem Ja, alleen jammer dat de rest alleen meer van hetzelfde is. Op enige muzikale ontwikkeling heb ik Coldplay nooit kunnen betrappen.

remlof Dat ben ik niet met je eens, er zit wel degelijk veel ontwikkeling in. Je kunt niet met een strak gezicht beweren dat een recent nummer als Adventure of a Lifetime op Parachutes had kunnen staan.

Het probleem is in mijn ogen dat elk album dat ze gemaakt hebben generieker en saaier is dan het voorgaande. De eerste twee waren inderdaad top, maar sindsdien is het het muziekequivalent van MacDonalds.

Parachutes draai ik best regelmatig. Het is gewoon een heel mooi album, niet in de laatste plaats omdat het qua stijl heel erg afkijkt van Radiohead's The Bends (wat ik ook fantastisch vind).

tsjok Oké, er zit inderdaad wel een negatieve muzikale ontwikkeling in.

Ik heb bij bands als Coldplay altijd een beetje het idee dat je van hits halen en grote stadiontours het beeldkrijgt dat het ook alleen maar generieke pop mag zijn, alsof het erg is als je ook een stapje terug doet qua populariteit. Je ziet datzelfde bijvoorbeeld ook gebeuren met Ed Sheeran; zijn eerste album had echt een eigen stijl en geluid, maar wat hij nu maakt kan letterlijk op een Coldplayalbum staan.

tsjok Maroon 5 is hier ook een goed voorbeeld van. Ik luister het eerste album van ze nog regelmatig, maar alles erna was generieke pulp.

Parachutes was best leuk, ja. Maar geheel terecht heb je het daar niet meer over bij een band als Coldplay, net als dat je het bij Adolf Hitler niet meer over zijn carrière als kunstschilder hebt.

Coldplay, tsja, wat zullen we ervan zeggen?

Friek
              Ik maak er liever geen woorden aan vuil.

Die gooien toch overal van die nare belletjes in?

Ik vond Yellow een mooi nummer. Maar toen Coldplay optrad tijdens Rock Werchter ging ik biertjes klappen.

Ik tolereer Coldplay, oke?

Het zal geen verrassing zijn dat ik, als de stamgast met verreweg de saaiste muzieksmaak, Coldplay prima kan waarderen. (BLØF ook trouwens, maar goed.)

In tegenstelling tot de meesten hier, luister ik bijvoorbeeld ook nog graag naar de cd Viva La Vida.

• Tem likes this.

Even 'genieten' jongens.

Friek Ze willen wel teveel U2 zijn :')

• Myst replied to this.

Falco Nog zo'n band.

Wel iets meer goed materiaal, maar verder hetzelfde.