In de spirit van de tweet in het Gemeenteraadsverkiezingentopic ben ik even FvD Haarlem in gedoken.
https://www.fvd.nl/haarlem
De nummers 1 tm 3 staan met naam en foto op de site, dus dat is makkelijk.
De nummer 1 is Moriah Hartman. Van haar hand waren allerlei nare appjes over de Holocaust die een paar jaar geleden al het nieuws haalden. Zie ook hier.
Nummer 2 is oud-militair Iem al Biyati. Zij kwam eerder in het nieuws omdat ze op de foto stond met wat sterk leek op een SS-mes. Ze is ook de huidige voorzitter van de JFVD.
Nummer 3 is een surfleraar, Leroy Alberts, die zijn dagen vult met retweeten van complottheoriën zoals deze:
Daarna wordt het moeilijker.
- De nummer 4, B. Pronk, is niet te vinden online. Wel vind ik deze tweet met een link naar een verwijderd artikel:
Er werkt ook een Bas Pronk uit Amsterdam bij een bouwbedrijf, maar die kan ik verder niet linken aan FvD (en hij ziet er ook heel anders uit dan deze foto).
Over de nummer 5 ook niets. Er zijn voor zover ik kan vinden twee R van der Polsen in Haarlem, de ene is Belgisch en mag zich dus geen kandidaat stellen, en de andere werkt al 31 jaar bij de provincie Noord-Holland dus dat lijkt ook niet echt een aannemelijke optie.
Nummer 6, T.E. Hessels, bestaat niet online. Zelfde geldt voor Van Exter (7) en Moore (8)
S. Rutte is zo te zien Orthomanueel arts in Haarlem. Dat is kwakzalverij in dezelfde familie als de osteopatie. Hij heeft zo te zien ook een twitteraccount dat wel veel nieuwsmedia volgt maar geen connectie heeft met FvD.
De nummer 10, Perrij, is weer geheel onbekend
De lijstduwer, Ellen van de Voort, werkt op het partijkantoor van FvD in Amsterdam
Samenvatting: twee halve nazi's, een surfwappie, een partijmedewerker en 7 mensen die ik totaal niet aan FvD kan linken en in 6 gevallen überhaupt onvindbaar lijken.