Laten we gebruik maken van de games-categorie. Zijn er überhaupt gamers? Wat zijn jullie momenteel aan het spelen?

Ik heb vanochtend Prey (2017) geïnstalleerd en ben érg onder de indruk. Hij stond al een tijdje op mijn to-do-list omdat ik ontzettend veel plezier heb gehad met de Dishonored-serie en vertrouwen heb in Arkane. Prey wordt geprezen als een waardige opvolger van zowel de originele Prey als de System Shock serie. Nu heb ik System Shock nooit gespeeld, maar na de eerste paar uur lijkt Prey me prima in het straatje van Bioshock, Deus Ex en Dishonored passen. Vooral als je die laatste twee leuk vond, lijkt Prey me een absolute aanrader. Nu in de aanbieding op Steam voor 15 euro.

Ik zag net overigens dat Subnautica gratis is bij het installeren van de game store van Epic Games. Die stond ook nog ergens op een wishlist, dus dat komt mooi uit.

Casual gamer hier. Momenteel bezig in Red Dead Redemption 2, ik weet na een uur of 20 nog steeds niet wat ik er nou van vind. Enerzijds is het zo realistisch, gedetailleerd, uitgebreid en prachtig geanimeerd. Anderzijds betrap ik me er vaak op dat het... niet echt heel leuk is?

Verder speel ik af en toe via steam, maar dan vooral klassiekers als Star Wars Battlefront 2 (de oude, natuurlijk) of Age of Empires 2 met vrienden of mijn broertje.

Prey is inderdaad wel een aanrader. Mooi en leuk spel... jammer alleen dat ik de tijd eigenlijk nooit neem om zoiets uit te spelen, moet dat bij deze dus nog eens doen.

Ik ben de laatste tijd weer vooral Factorio aan het spelen. Echt een aanrader! (Althans, als je van builders houdt. Die early access disclaimer kun je gerust negeren in dit geval wmb.)

tsjok Oh bijzonder, wat vind je er niet leuk aan? RDR2 zit bij mij in de lijst met redenen waarom ik toch weer een playstation wil. Horizon Zero Dawn en God of War staan ook hoog op dat lijstje.

Helsinki Het is zo realistisch dat je soms het idee hebt dat het spel je aan het tegenwerken is. Veel tegenstanders zijn vreselijk moeilijk (waardoor je constant dood gaat als je iets tegenkomt wat gevaarlijker is dan een losse boef met een pistool). Als je bijvoorbeeld je health wil restoren moet je eerst voedsel vinden, dan je kampvuur opzetten, het dan bereiden, en dan opeten. Als je een groot beest jaagt kun je de huid alleen maar vervoeren achterop je paard, die dan vervolgens veel trager loopt en eerder moe raakt. God verhoedde dat je paard omkomt, want dan moet je je zadel (met alle wapens en voorraden er in) terugdragen naar de beschaving op een slakkentempo.

Je bent gewoon constant aan het managen, of je kleren wel warm genoeg zijn en of je paard niet bang of ontevreden of moe is en of je zelf nog wel in goede toestand bent. En dan heb je alles redelijk op de rit, word je aangevallen door een poema en is het direct afgelopen. ? Het is gewoon een heel uitdagend spel, maar ik wil ook niet te negatief doen hoor. Er zitten super veel toffe dingen aan.

Horizon: Zero Dawn vond ik trouwens echt geweldig, wat een leuk en origineel spel. De laatste twee Assassin's Creeds zijn ook aan te raden (Origins en Odyssey). Veel beter dan alle delen daarvoor.

Ik ben maar weer Chrono Trigger (SNES) aan het uitspelen. Je moet toch iets, als nostalgische gamer.

Het meest speel ik nu Monster Hunter World. Opgepikt in de sale, toch wel erg leuk.

Verder staan op "repeat" Binding of Isaac en Rimworld. Bij de tweede kan ik eindeloos genieten van mijn eigen falen en het langzaam uiteenvallen van mijn zorgvuldig gebouwde kolonie.

ExtraWaskracht Officieel is daar nog niets over bekend, het is zelfs al een paar keer soort-van ontkracht door mensen van Rockstar. Maar natuurlijk komt die er, de vraag is alleen wanneer (bij GTA 5 zat er dik anderhalf jaar tussen geloof ik).

Ik ben net weer aan Civilization II begonnen, dat blijft voor mij toch de ultieme verise van dat spel. Ben er al 20 jaar verslaafd aan ?

remlof

Heb vooral 1 en 4 veel gespeeld. Heb nu al tijden geen functionerende pc meer. Toch maar weer eens regelen ?

Verder speel ik alleen wat domme spelletjes op de iPad.

Even volgen.

Mijn voornemen voor als we verhuisd zijn is om vaker te gamen. We gaan een van de grote slaapkamers omtoveren
          tot Game room met grotere schermen enzo voor PCPS4/Xbox/Nintendo. Heb wel wat leuke games nu, zoals Trine, maar vind het leuker om die op TV/groter scherm te spelen, en die mogelijkheid hebben we nog niet.

Tellen boardgames ook hier?

Want als het op computergames aankomt kom ik niet heel veel verder dan F1 of een potje Fifa op de PS4 met mijn zoon ?

Jarenlang World of Warcraft gespeeld, maar nu echt volledig op uitgekeken. (Hoewel ik het nog steeds het mooiste spel ooit vind.)

Momenteel voornamelijk schaken, en af en toe een potje Hearthstone.

Silfen Ik speel nog regelmatig een potje Colonization Classic, dat is ook een soort van digitaal eenpersoonsbordspel. ?

Counterstrike
            League of legends
            Call of duty soms
            De nieuwe fall out
            Mtg online als ik weinig tijd heb